Jak piłkarz powinien dbać o zdrowie?

Jak piłkarz powinien dbać o zdrowie? Piłkarz to profesja sportowa związana z dużym wysiłkiem oraz utratą energii na boisku. Mężczyzna uprawiający piłkę nożną zawodowo lub hobbystycznie powinien zadbać o specjalną dietę dla swojego organizmu. Treningi oraz mecze pochłaniają wiele czasu, dlatego po zakończonych przygodach na boisku wazne jest, by dostarczyć organizmowi wszelkich niezbędnych wartości odżywczych. Mamy tu oczywiście na myśli białka oraz cukry. Tłuszcze także będa ważne, ponieważ uregulują wartość utraconej energii. Dla piłkarza najskluteczniejszą dietą będzie ta, która bogata jest w białko. Zatem na śniadanie poprzedzające mecz radzimy zjeśc przynajmniej 3 jajka gotowane na twardo. Można także zdecydować się na lekką jajecznicę z boczkiem lub kiełbasą – jeśli ktoś lubi. W szybkiej regeneracji na pewno pomoga koktajle owocowe ze świeżych owoców z dodatkiem mleka lub gęstej śmietany. Zielony koktajl szpinakowy z mrożonego szpinaku oraz winogron z dodatkiem mięty to coś, co bardzo szególnie orzeźwia i pozwala szybko się zregenerować. Sportowiec lubi zjeść solidny i pożywny obiad. Nie powinien byc on jednak złozony z mięsa ociekającego tłuszczem do tego stopnia, by wszystko na talerzu w nim pływało. Tłuszcz jest przydatny, jednak w bezpiecznej ilości. Znacznie wygodniejszym i zdrowszym dla organizmu rozwiązaniem będzie gotowanie mięsa na parze wraz z warzywami. Taki posiłek jest bardzo sycący, a do tego gotowane na parze produkty nie tracą swoich witamin oraz składników odżywczych. To bardzo ważne dla wszystkich, którzy zwracają uwagę na skład i zawartośc produktów przeznaczonych na posiłki spożywane w ciągu dnia.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes